Monday, September 5, 2011

Kisah Lembu Dan Manusia


LEMBU OH LEMBU.. KALAULAH KAU PANDAI BERCAKAP..
Seorang lelaki sedang berjalan dengan lembunya...

LEMBU. Aku makan rumput. tuan makan apa?
LELAKI. Aku makan nasi. kita tak sama.

LEMBU: Tuan tidur di mana?
LELAKI. Aku tidur atas tilam. engkau tidur dalam kandang. mana nak sama.

tiba2 kedengaran laungan azan....

LEMBU: Itu suara apa?
LELAKI: Seruan azan mengajak bersembahyang.

LEMBU: Tuan tak sembahyang?
LELAKI: Tidak.

LEMBU: Samalah kita.
LELAKI: =.="

Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk neraka jahanam banyak dari jin dan manusia yang mempunyai hati (tetapi) tidak mahu memahami dengannya (ayat-ayat Allah), dan yang mempunyai mata (tetapi) tidak mahu melihat dengannya (bukti keesaan Allah) dan yang mempunyai telinga (tetapi) tidak mahu mendengar dengannya (ajaran dan nasihat); mereka itu seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi; mereka itulah orang-orang yang lalai.
(Al-A'raaf 7:179)

sumber : syahirul.com

3 comments:

suha said...

hehe pedih kot kalo yg x solat bace entry neh (^_^)



neway,im counseling student.."kita sejalan"

beLLa said...

hehe. sama2lah kte amek iktibar kan ;p

ohh really? study kat mana? ^^

anamizu said...

ha kan dah terkena :P











cik ana.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...